• Op werkdagen vóór 15:00 besteld, morgen in huis*
  • Al ruim 20 jaar dé specialist van Nederland!
  • Klanten geven ons een 9,3
Naar de startpagina
Assortiment
    Bedtextiel
      Matrashoezen
        Q-Allergie
        Silver
        Gold
        Platinum
        Platinum GOTS
      Dekbedhoezen
        Q-Allergie
        Silver
        Gold
        Platinum
        Platinum GOTS
      Kussenhoezen
        Q-Allergie
        Silver
        Gold
        Platinum
        Platinum GOTS
      Hoofdkussens
        Q-Allergie Sensofill
        Gold Comforelle
        Platinum Cocoon
        Platinum Cocoon 3-kamer
        Navulling
      Dekbedden
        Q-Allergie Sensofill
        Gold Comforelle
        Platinum Bamboe
        Platinum Cocoon
      Reissets
        1-Persoons
        2-Persoons
      Overig bedtextiel
      Tweede kans
    Bestrijding
      Huisstofmijt Spray
        250 ml
        500 ml
        1000 ml
      Allergeen Sprays
        Allergeen Spray
        Alergeen Spray PRO
      Wasmiddelen
        Sanamedi Protect
        Prevent Pure
      Vloerreiniger
    Huid / eczeem
      Kinderkleding
        Body & Overalls
        Shirts
        Leggins
        Accessoires
      Vrouwenkleding
        Shirts
        Leggings
        Accessoires
      Herenkleding
        Shirts
        Leggings
      Handschoenen
        Bamboe
        Katoen
      Skin Balance & handzeep
      Speciaal bedtextiel
    Luchtreiniging
      IQAir Luchtreinigers
        HealthPro 250
        HealthPro GC
        Atem X
      TEQOYA Luchtreinigers
        TEQOYA 200
        TEQOYA 450
        TEQOYA ALANA
      Luchtkwaliteitmeters
        Airvisual Pro
        Airvisual Outdoor
      Filters & toebehoren
    Hooikoorts
      Pollengaas
        Polltex Pollendoek
        Pollenstop met klittenband
      Fijnstof mondkapjes
    Matrassen en boxsprings
      Pocketvering matrassen
        Matras Cellflex
        Matras Deluxe
        Matras Superior
      Koudschuim matrassen
        Matras Lyon
      Topper matrassen
        Topper Lyon
      Boxsprings
        Boxspring OSLO
Account
Aanmelden
of aanmelden
Overzicht Jouw profiel Adressen Betaalwijzen Bestellingen Abonnementen
Winkelmand (0)
Terug Retourneren
  • Assortiment
  1. Klantenservice
  2. /
  3. Retourneren
  • Klantenservice
    • Contact
    • Veelgestelde vragen
    • Bestellen
    • Bezorging
    • Retourneren
    • Betalen
    • Garantie en klachten

Retourneren

Het kan natuurlijk voor komen dat je niet tevreden bent over het geleverde product. Of dat je het niet langer wenst te ontvangen. In dat geval kun je er voor kiezen om een annulering of retour bij ons in te dienen. 

Let op: Al onze matras-, kussen- en dekbedhoezen zijn voorzien van een hygiëne zegel. Bij het verbreken van deze zegel vervalt het recht van retour. Hiermee garanderen wij jou en andere klanten dat je altijd nieuwe en ongebruikte producten van ons ontvangt.

Ruilen
Het is niet mogelijk om artikelen te ruilen. Als je een andere maat wenst gelieve het product te retourneren en na ontvangst zelf de juiste maat te bestellen.

Retourvoorwaarden

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende dit termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kun je het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij daarvoor kosten in rekening brengen. Producten kunnen alleen ongebruikt geretourneerd worden.

Kortom:
  • Het product moet ongebruikt zijn
  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele verpakking
  • Op maat gemaakte artikelen kunnen niet worden geretourneerd
  • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
De volgende artikelen kunnen (conform artikel 8, lid 2.), in verband met de hygiëne, niet geretourneerd worden wanneer de verzegeling is verbroken:
  • Matrashoezen
  • Dekbedhoezen
  • Kussenhoezen

Instructies retourneren

  • Pak de producten in originele staat en verpakking in een doos (vuilniszakken worden niet geaccepteerd)
  • Vul het retourformulier in en doe deze in de doos
  • Een artikel dat wordt teruggestuurd dient te allen tijde adequaat te zijn verpakt in een extra verpakking (een verzendzak of doos) waar het retourlabel op wordt geplakt. Dit retourlabel mag niet op de productverpakking worden geplakt.
  • Plak je retourlabel op de doos of verzendzak en lever deze in bij een pakketpunt

Retour aanmelden via Allergieshop

Je kunt je retour aanmelden via onderstaande knop. Je kan dan via ons een retourlabel kopen. De code die je moet invullen is de barcode (track&trace) van je heenzending. Plak deze netjes op de doos en lever deze in bij een PostNL punt. Bewaar altijd het verzendbewijs!

Retourneren met eigen verzenddienst

Liever zelf een koerier kiezen? Dat kan natuurlijk ook.

Terugbetaling

Na ontvangst van jouw retourzending zullen wij een controle uitvoeren op de producten. Na goedkeuring storten wij eventuele betalingen binnen 1-3 werkdagen terug op de gebruikte betaalmethode.

Retour aanmelden

Wat kost retourneren?

Via het retourportaal is het mogelijk om via ons systeem een retourlabel te kopen. Afhankelijk van je pakket vragen we hier een een bijdrage voor. Het is niet verplicht via ons een label aan te schaffen. Je mag altijd zelf een andere verzenddienst kiezen als je dat wenst.


Brievenbuspakje*
€4,95
Pakket€6,95

*Alleen van toepassing als dit mogelijk is

Kan ik een product ruilen?

Ruilen is retourneren! Helaas hebben we geen mogelijkheid om producten te ruilen.
Meld je retour online aan en bestel daarnaast meteen het juiste product. Deze heb je dan al de volgende dag in huis*. De terugbetaling van je geretourneerde product ontvang je binnen 3 werkdagen nadat wij je retour verwerkt hebben.

Betaal je ook retourkosten als je een beschadigd of defect product hebt ontvangen?

Als je een beschadigd of kapot product hebt ontvangen betalen wij de retourkosten.

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Deskundig advies nodig?

  • 085 - 008 3745
  • [email protected]
  • iDEAL
  • KBC/CBC Payment Button
  • Klarna
  • Creditcard
  • Bancontact
  • Belfius
  • Apple Pay
Assortiment
  • Beddengoed
  • Bestrijding
  • Huid / eczeem
  • Hooikoorts
  • Luchtreiniging
  • Matrassen en boxsprings
Klantenservice
  • Contact
  • Veelgestelde vragen
  • Bestellen
  • Bezorging
  • Retourneren
  • Betalen
  • Garantie en klachten
Allergieshop
  • Over ons
  • Informatiebibliotheek
  • Reviews
  • Wasvoorschriften
  • WebwinkelKeur
  • PostNL
  • Allergieshop © 2025
  • Privacy beleid
  • Algemene voorwaarden